Hoe voeg ik een gebruiker toe aan een licentie?

U kunt als beheerder op meerdere manieren een gebruiker toevoegen aan een licentie.

Bekijk de video

Via een licentieaanvraag

Een bedrijf kan één of meerdere licenties (met daarin collecties) hebben in NEN Connect. Bijvoorbeeld een maatwerkcollectie gecombineerd met een standaardpakket. Afhankelijk van de keuze van de beheerder heeft een gebruiker wel of niet automatisch toegang. Indien een gebruiker geen toegang heeft, kan hij deze wel aanvragen.

Lees hier het volledige artikel

Via de profiel van een gebruiker

Via “Mijn bedrijf > Gebruikers” vindt u de complete overzicht van alle gebruikers (beheerder, expert en gebruiker) die gekoppeld zijn aan uw bedrijfsaccount. In het getoonde overzicht ziet u meteen tot hoeveel licenties de gebruiker toegang heeft en welke.

Klik op de gebruiker van uw keuze, zodat u deze kunt bewerken. Onderaan de pagina vindt u een tabel met gekoppelde licenties. Eronder vindt u een veld waar u de licentie kunt kiezen om toe te voegen.

Via de licentiedetails

Via “Mijn bedrijf > Licenties” komt u bij de overzicht van licenties van uw bedrijf. Klik op de licentie waar u de gebruiker aan toe wilt voegen. U bent nu op de pagina met licentiedetails. Helemaal onderaan de pagina vindt u een tabel met gekoppelde gebruikers. Eronder vindt u een veld waar u de gebruiker kunt kiezen om toe te voegen.