Wat is er veranderd?

Naast het blokkeren van uw algemene gebruiker hebben wij uw NEN Connect account aangepast met betrekking tot het e-maildomeinnaam, het koppelen van uw gebruikers en hoe uw gebruikers toegang hebben tot uw licentie. Hieronder kunt u per onderwerp lezen wat er veranderd is en wat uw eventueel nog kunt aanpassen.

1. Uw e-maildomeinnaam is toegevoegd

Eén (of meerdere) e-maildomeinnaam zijn toegevoegd aan uw bedrijfsaccount. U kunt zien welke door te gaan naar Mijn bedrijf > Algemeen. Het kopje Toegestane domeinen is nu zichtbaar. Indien u een e-maildomeinnaam wilt toevoegen, aanpassen of verwijderen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Door het toevoegen van uw e-maildomeinnaam is het mogelijk om gebruikers aan uw bedrijfsaccount te koppelen. Het koppelen kan door als beheerder een gebruiker toe te voegen of doordat gebruikers zichzelf registreren.

2. Uitnodigen of zelf registreren

Om als gebruiker een persoonlijke NEN Connect account te krijgen kan deze zelf de registratie starten op https://connect.nen.nl/register/apply. Of een beheerder voegt elke gebruiker apart toe via Mijn bedrijf > Gebruikers" en dan de groene knop Gebruiker toevoegen.

In beide gevallen ontvangt de gebruiker een e-mail ontvangen van NEN Connect met daarin een link om een wachtwoord aan te maken en zo de registratie af te ronden.

NEN Connect Gebruiker toevoegen

Indien uw gebruikers zichzelf kunnen registreren dan staat de optie Zelfregistratie toestaan aangevinkt. Ga naar Mijn bedrijf > Algemeen en scroll helemaal omlaag. Doordat deze aanstaat worden gebruikers herkend aan hun e-maildomeinnaam en automatisch gekoppeld aan uw bedrijfsaccount. Neem contact op met onze Klantenservice om dit aan te laten passen.

NEN Connect zelfregistratie toestaan

Mocht het zo zijn dat er meerdere bedrijfsaccounts zijn met dezelfde e-maildomeinnaam dan krijgt de gebruiker de optie om voor één van deze bedrijven te kiezen tijdens hun registratieproces. Zorg er in dat geval voor dat het goed duidelijk is wat de naam van uw bedrijfsaccount is.

Via Mijn profiel > Mijn gegevens” kan een gebruiker zelf nog eventueel wisselen van bedrijf. Dit is alleen mogelijk indien de bedrijfsaccounts hetzelfde e-maildomein hebben toegekend.

NEN Connect - Mijn profiel_bedrijf wisselen

3. Toegang tot de licentie aanvragen

Uw licentie is zo ingesteld dat al uw gebruikers eerst toegang moeten aanvragen via NEN Connect. Via de homepage (na inloggen) van de gebruiker, via het tabblad "Aanvragen" en via "Mijn profiel" kan een gebruiker zien welke liencties er tot hun beschikking zijn en ook gelijk toegang aanvragen. De beheerder ontvangt de aanvraag via e-mail en NEN Connect. Via het tabblad "Aanvragen" kan deze goed- of afgekeurd worden.

Lees hier meer over toegang tot licenties aanvragen.