Toegang tot NEN Connect

U kunt met een gebruikersnaam en wachtwoord eenvoudig inloggen op NEN Connect, zowel op een desktop als via de app. Heeft u deze niet, dan kunt u vrijblijvend gratis registreren of toegang aanvragen bij uw beheerder.

Inloggegevens vergeten
Als u uw wachtwoord bent vergeten, vult u op de inlogpagina van NEN Connect uw gebruikersnaam in en klikt u op 'Wachtwoord vergeten'. U krijgt dan een mail toegestuurd waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Indien de gebruikers in uw organisatie een eigen gebruikersnaam en wachtwoord hebben, kunnen ze ook op deze manier een nieuw wachtwoord instellen.

Indien u uw gebruikersnaam bent vergeten, kunt u contact opnemen met NEN Klantenservice via telefoon: (015) 2 690 391 of e-mail: klantenservice@nen.nl.

Account vergrendeld
Indien een gebruiker meer dan 3 maal heeft geprobeerd in te loggen met een onjuist wachtwoord wordt het account vergrendeld. De gebruiker heeft dan een half uur geen toegang tot NEN Connect. Als bedrijfsbeheerder kunt u het account direct ontgrendelen. Hiervoor gaat u naar "Mijn bedrijf - Gebruikers", en zoekt u de specifieke gebruiker op.

Wanneer u op de vergrendelde gebruiker klik,t kunt u de gegevens van de gebruiker bewerken. Bij Vergrendeld ziet u het tijdstip staan wanneer de vergrendeling verloopt. U kunt op de link 'Reset nu' klikken om het account te ontgrendelen. De gebruiker kan dan direct weer inloggen. Via de homepage van NEN Connect kan de gebruiker op 'Wachtwoord vergeten' klikken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Toegangsrechten
In de onderstaande infographic wordt de toegang tot NEN Connect, voor gebruikers en beheerders, uitgelegd. De instellingen van het bedrijfsaccount door de beheerder hebben invloed op de manier waarop gebruikers registreren en toegang krijgen tot de collecties van hun bedrijf. U kunt deze ook downloaden:

Infographic_Toegang tot NEN Connect