Toevoegen gebruikers

U als beheerder bepaalt hoe uw collega's toegevoegd worden aan uw bedrijf. Hiervoor heeft u verschillende manieren tot uw beschikking.
Neem contact met ons op indien u de instellingen wilt wijzigen.

Let op: het toevoegen van een gebruiker aan uw bedrijf betekent niet dat deze meteen toegang heeft tot de normen in uw bedrijfslicenties.

Zelf laten registreren of handmatig toevoegen

Ga naar "Mijn Bedrijf > Algemeen" onderaan de pagina naar de optie 'Zelfregistratie toestaan'.

  • Gebruikers registreren zichzelf
    Is deze optie aangevinkt dan vraagt u uw collega's om naar connect.nen.nl te gaan om zichzelf te registreren met hun zakelijk e-mailadres. Op basis van hun domeinnaam worden ze automatisch gekoppeld aan uw bedrijfsaccount.
  • Handmatig toevoegen
    Is deze niet aangevinkt, ga dan naar "Mijn bedrijf > Gebruiker" en vul de gegevens van uw collega's in. Zij ontvangen een e-mail om hun registratie af te ronden.

Via een bedrijfskoppeling

Maak het werken met NEN Connect binnen uw organisatie nog makkelijker en eenvoudiger door te kiezen voor een bedrijfskoppeling. Met een bedrijfskoppeling tussen NEN Connect en uw bedrijfsnetwerk hebben al uw werknemers automatisch toegang tot NEN Connect. Zodra zij ingelogd zijn op uw eigen servers hebben ze meteen persoonlijk toegang. Als beheerder kunt u zelf bepalen wie binnen uw organisatie toegang krijgt tot welke normen en/of collecties. De bedrijfskoppeling verloopt via SAML 2.0 en is ook wel beter bekend als SSO (single sign-on). 

Tip:

  • Geef één van uw collega's ook de rol van beheerder. Bijvoorbeeld voor tijdens uw vakantie.
  • Deze informatie staat ook in deze handige infographic (PDF) die u met uw gebruikers kunt delen.