Collecties beheren

Als bedrijfsbeheerder van NEN Connect kunt u eenvoudig uw collecties beheren.

Naar collectie(s)

Via "Mijn bedrijf - Collecties", of direct via "Collecties" bovenin, kunt u uw collecties beheren. Lees meer over Soorten collecties.
Klik op een specifieke collectie om deze collectie te beheren.

NEN Connect Collecties_beheerder

Normen toevoegen aan collectie

Via "Documenten" of via de zoekbalk kunt u normen zoeken om deze vervolgens toe te voegen aan uw (sub)collectie. Voor elke norm die u toevoegt ontvangt u ook automatisch alle vervangingen, aanvullingen of correcties en nationale aanvaardingen van internationale normen. Eenmaal toegevoegd wordt hier een melding van gemaakt via "Recent gewijzigd".

Tip: Zorg dat uw (sub)collecties in de zoekfilters zijn uitgevinkt om in het volledige aanbod te zoeken.


1. Eén voor één

  • Ga naar de normdetailpagina.
  • Klik hier op 'Toevoegen aan collectie' of, als de norm al in een collectie zit, 'Toevoegen aan andere collectie'.
  • U krijgt daarna een pop-up scherm.
  • Selecteer de (sub)collectie en klik op toevoegen.
Toevoegen aan (andere) collectie

2. Via de Selectielijst

Deze selectielijst staat bovenin in NEN Connect, naast uw naam. Hiermee kunt u meerdere normen tegelijk toevoegen aan een collectie. U kunt een lijst maar aan één collectie tegelijk toevoegen.

  • Ga naar "Documenten" voor zoekresultaten.
  • Als u met uw muis over een zoekresultaat gaat ziet u een winkelmand-icoontje.
  • Klik op dit icoon om de norm aan de selectielijst toe te voegen.
    Herhaal dit totdat u alle normen heeft.
  • Klik op de Selectielijst bovenin
  • U krijgt daarna een pop-up scherm.
  • Selecteer de collectie en klik op 'toevoegen'.
Resultaten toegevoegd aan de selectielijst
Beheerder selectielijst_opengeklapt

3. Via normaanvragen

Waar een beheerder op de normdetailpagina de knop "Toevoegen aan (andere) collectie' ziet, ziet de gebruiker hier 'Norm aanvragen'. Voor elke normaanvraag ontvangt de beheerder een e-mail, maar ook een melding op "Aanvragen".

  • Ga naar "Aanvragen > Normen".
  • Klik op Goed- of Afkeuren.
    • Klikt u op Goedkeuren dan kiest u de collectie waar deze aan toegevoegd wordt.
      Let op: dit hoeft niet dezelfde collectie te zijn als de gebruiker aangeeft.
    • Klikt u op Afkeuren dan kunt u ook een reden opgeven. Deze wordt alleen door de aanvrager via e-mail ontvangen.
Aanvragen normen

Normen verwijderen

  • Jaarlijks kunt u 10% van de normen binnen uw maatwerkcollectie wisselen. Zodra u de 10% overschrijdt krijgt u een melding.
  • Via het overzicht op de pagina "Mijn bedrijf – Licenties" kunt u zien hoeveel normen u al verwijderd heeft en hoeveel u nog kunt verwijderen.
  • U kunt geen normen verwijderen uit een standaardpakket.

Tijdens het verwijderen van een norm kunt u een waarschuwing krijgen dat een gebruiker heeft verzocht deze niet te verwijderen. U kunt ervoor kiezen om de waarschuwing te negeren.

1. Eén voor één

  • Ga naar "Documenten".
  • Ga met uw muis over de resultaten die u wilt verwijderen.
  • Nu wordt er per resultaat een prullenbak-icoon getoond.
  • Klikt op de prullenbak.
  • U krijgt nu een pop-up om uw keuze te bevestigen.
verwijderen norm_prullenbak icoon verwijderen norm_pop-up

2. Meerdere tegelijk

  • Ga naar "Documenten".
  • Links van de normen binnen uw collecties ziet u blokjes die u kunt aanvinken.
  • Vink de normen aan die u wilt verwijderen.
  • Ga naar de onderkant van uw resultaten en selecteer "Verwijder geselecteerde documenten".
  • U krijgt nu een pop-up om uw keuze te bevestigen.
verwijder geselecteerde documenten
pop-up_verwijder geselecteerde documenten